Nej, Blondin-Bella, det är inte ok.

Så hamnar man i slö-surfande en kväll då wow annars hade legat på schemat. Frågan är fan om det inte är värt att börja igen för att slippa sånt här. Hursomhelst. Man klickar sig fram, en länk leder till en annan, och tillslut har man plöjt igenom varenda dumma blondins personliga "mode"-blogg där de skriver om "vardagen, fina grejjer och lixom va ja gör!" Efter redan nämnda Bella's blogg-succé så tror plötsligt varenda illiterat 14-årig småstadsbo att de "oxå kan", har nån som helst koll och tycker att deras tankar är värda att dela med sig av. Så, vem är det som snackar, tänker säkert ni. Jo, jag behärskar åtminstone språket jag talar även i skrift. Jag har oftast vissa poänger med mina inlägg och ja, jag tycker fan jag är intressantare än andra. Plus att min nivå oftast stämmer överrens med samhällets standard-mått för intelligent. Jag må vara ett elitistiskt svin, och ni må hata mig, men jag tycker att dumma människor inte ens borde försöka sträcka sina pretentioner till att driva en "personlig" blogg med svaga, fåniga, samhällsvetenskapliga kommentarer mellan hårförlängningar och manikyr. Riktiga diskussioner bör åsidosättas för de som behärskar dem.
Ja. Det var jag som skrev det här. Så. Hata mig nu. Jag tycker ändå bättre om mig själv än er.

Kommentarer
Postat av: ...

I don't think so

2008-11-23 @ 23:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback